
Batzuetan uste dugu matematikak bakarrik eskolan egiten direla. ba... EZ!
Egunean zehar, umeek ekintza pila egiten dituzte haien pentsamendu logiko-matematikoa hedatzen laguntzen dietenak. Eguneroko ekintzak (janztea, berokia eskegitzea edo zenbat plater jarri behar dituen mahaian pentsatzea) matematikak dira, era logiko batean pentsatu behar duelako. Umeek erosketak egitera laguntzen digutenean, haiekin sukaldatzen dugunean, garbitzen laguntzen digutenean, haien logela txukuntzen dutenean... matematika egiten ari dira.
Matematika problemak konpontzean datza eta ez dute nahitaez enuntziatu bat izan behar edo sinbolo matematikoekin ebatzi behar. Arazoen ebazpena eguneroko bizimoduan hasten da. Haien autonomia pertsonala handitzen den heinean, problema logiko-matematiko txikia ebazten ari dira.
Ikaskuntza natural baten oinarriak jartzen baditugu, bizi-esperientziari lotuta, etorkizunean KONTZEPTU MATEMATIKO konplexuagoak ulertzen lagunduko dieten pentsamendu erremintak lortuko dituzte.
_________________________________________________________________
Creemos que solo se hacen matemáticas en la escuela. ¡Error!
Durante todo el día, los niños realizan multitud de acciones que le están ayudando a desarrollar su pensamiento lógico-matemático. Actividades tan cotidianas como vestirse, colgar el abrigo o decidir cuántos platos hay que poner en la mesa son verdaderas matemáticas ya que tiene que pensar de una forma lógica para llevarlas a cabo. Cuando los niños nos acompañan a la compra, cuando cocinamos con ellos, cuando nos ayudan en la colada, cuando ordenan su habitación, hacen matemáticas.
Las matemáticas consisten en resolver problemas y no necesariamente tienen que tener enunciados escritos ni resolverse con símbolos matemáticos. La resolución de problemas comienza en la vida cotidiana. Cada vez que ellos/as amplían su autonomía personal están resolviendo un pequeño problema lógico-matemático.
Si sentamos las bases de un aprendizaje natural, unido a la experiencia vital, podrán disponer de las herramientas de pensamiento que luego serán imprescindibles para comprender los CONCEPTOS MATEMÁTICOS más complejos.